לקט סיכומים שלי ושלכם, פרטים בפנים D:

לקט סיכומים שלי ושלכם, פרטים בפנים D:


  תלמידים בקבוצה (הצג)    תגובות   

שלחו פה סיכומים שלכם, 
בכל סיכום יש לציין:
1. שם שלכם
2. מיועד לכיתות (אם זה לכל גיל כתבו)
ואת הסיכום,
מיותר לציין שזה מקום חופשי לכולם 
בהצלחה אוהבת 
*לי יש סיכומים מכיתות ג-ו כרגע
מה אנחנו צריכים?
פינה זו מוקדשת לכל אלו שיש להם מבחן בנושא מסויים, כתבו בתגובות 
ואני אדאג להעלות לכם את זה ללוח של הקבוצה!
משפט שמסומן באדום = העלו כבר סיכום על זה
כרגע :
תקופת הצלבנים
מי שצריך: אורר
*הסבר על קינת דוד
מי שצריך: דנה וזהה.
*תנ"ך פרק שמואל א פרקים א-ז (אבל על פרק א´ כבר יש אז על ב´ ומעלה) 
*סיכום על יוון העתיקה (העלו כבר סיכום על זה)
*עבודה מסכמת במיתולגיה לכיתה ו´
* סיכום על יהודה והעולם ההלינסטי 
מי שצריך: אור|דניאל? ♥
בשביל לדרבן אותכם להעלות ולחפש עוד סיכומים:
מי שמעלה הכי הרבה סיכומים בשבוע יהיה על הקיר של הקבוצה + הקדשה!
עד לשבוע הבא!
גוד לאק - good luck ♥
שיאים של הקבוצה:
נירן בקבוצה!



לוח דיבורים בקבוצה

another4world
לפני 733 ימים
היי :)
אני אשמח לסיכום טוב על חיי האיכרים.
מקצוע : היסטוריה
כיתה : ז´.





~ קים היפה
לפני 746 ימים
אפשר עזרה????
אני: קים. בכיתה: ה.
עוד מעט יש לי מבחן בתנך ואני צריכה סיכום על פרקים א´-ז´ *
*לא כולל פרק ו´


noga| bakshit forever
לפני 745 ימים
אני יעלה את זה ללוח


noga| bakshit forever
לפני 745 ימים
או אני לא יכולה להעלות, איזה ספר ?


~ קים היפה
לפני 745 ימים
שמואל א´ תסתכלי למעלה איזה פרקים


noga| bakshit forever
לפני 745 ימים
סבבה


noga| bakshit forever
לפני 745 ימים
יש כבר בקבוצה בעצם (:
קחי -
http://ramat-gan.org/schools/Armonim/LearningMaterials/LearningMaterialsDocLib/%D7%AA%D7%A0%D7%9A/%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C%20%D7%90%20%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D%20-%20%D7%9C%D7%99%20%D7%93%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F.pdf


~ קים היפה
לפני 745 ימים
תודה!!


~ קים היפה
לפני 745 ימים
אני לא מצליחה להעתיק את זה ואין בזה קישור!!!
את יכולה לנסות לעשות קישור??



סאקורה לוכדת הקלפים|באתי לשפר את החשבוןXD
לפני 749 ימים
לכל מי שצריך סיכום בגאוגרפיה, תחילת שנה כיתה ה´, יוצאים מהמפה ומסביב לים התיכון, העלתי:https://www.scribd.com/doc/288331555/%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%92%D7%90%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%9B%D7%99%D7%AA%D7%94-%D7%94


ליה ~ היי ♥
לפני 749 ימים
את כיתה ה´? (אם כן גם אני חח)
אני לומדת גם ביוצאים מהמפה ומסביב לים התיכון



ליה ~ היי ♥
לפני 749 ימים
יש לי מחר מבחן בלשון....
עשיתי על זה גם שאלה


noga| bakshit forever
לפני 749 ימים
מה החומר?



סאקורה לוכדת הקלפים|באתי לשפר את החשבוןXD
לפני 750 ימים
שמואל א, ואם אפשר משהו עם הדגש על מושגים,אשמח מאוד.



סאקורה לוכדת הקלפים|באתי לשפר את החשבוןXD
לפני 750 ימים
צריכה סיכום לכיתה ה´,שמואל פרקים א´-ג´.


noga| bakshit forever
לפני 750 ימים
יש למטה פרקים א-ז (:



מור:) גאונהXD
לפני 750 ימים
סיכום בשמואל א´ פרקים א´-ז´ ל"גרוויטי פולס" :
קישור לסיכומים של של הפרקים בשמואל א´:

http://ramat-gan.org/schools/Armonim/LearningMaterials/LearningMaterialsDocLib/%D7%AA%D7%A0%D7%9A/%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C%20%D7%90%20%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D%20-%20%D7%9C%D7%99%20%D7%93%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9F.pdf

מקווה שעזרתי:)





בר~ חנונית גאה^.^
לפני 750 ימים
אני צריכה עזרה!
כיתה ו´ שם: בר
ספר: דברים פרקים: א´-ד´ 
אני צריכה עזרה לא הבנתי את זה! (לכל המעוניין זה נאום משה)



אורר . אני חד קרן קסום .
לפני 750 ימים
תקופת הצלבנים או איך שלא כותבים את זה  - כיתה ו´


noga| bakshit forever
לפני 750 ימים
מעלה ללוח אחרי שאני ייסים משהו, פשוט אני בשיעור ציור ^^



דנה וזהה.
לפני 751 ימים
הסבר על קינת דוד ? ישלי אחד אם מישהו צריך , אבל אני צריכה עוד XD 


noga| bakshit forever
לפני 751 ימים
אני יעלה לך למעלה ללוח



גרוויטי פולס| אלוף בקוד מנקי|codemonkey
לפני 751 ימים
אפשר סיכום לתנ"ך שמואל א´ פרקים א´-ז´?


noga| bakshit forever
לפני 751 ימים
מעלה ללוח למעלה ככה שכל מי שיש לו יגיב פהD:



אנה 3:
לפני 752 ימים
בסדר



noga| bakshit forever
לפני 752 ימים
שאלה: 
אתם רוצים שאארגן את כל הסיכומים וארשום מה יש לנו בלוח של הקבוצה ? ככה שיהיה יותר קל להתמצא בקבוצה?



אנה 3:
לפני 752 ימים
שם: אנה
מיועד לכיתות: ו´
נושא: משפט שלמה

לאחר ששלמה מקבל בעקבות משאלתו את החוכמה של להבדיל בין טוב ורע , מתחיל המשפט הראשון של שלמה. 2 נשים זונות באו אל המלך (שוכבות עם גברים במטרה להשיג כסף) , האישה הראשונה (התובעת) סיפרה לשלמה כך: שתיהן גרו בבית אחד וילדו 2 תינוקות, כל אחת תינוק. כשהגיע הערב הן ישנו והשנייה המיתה את תינוקה בכך ששכבה עליו, היא ביצעה החלפה בין 2 התינוקות: התינוק החי לשנייה , ואילו התינוק המת לראשונה . כאשר היא קמה בבוקר, היא גילתה שזהו לא תינוקה. עוד דבר שהיא אמרה זה שלא היה אף אחד בבית, זאת אומרת, שלמה והנשים לא יכלו לקרוא לעדים שיספרו על המקרה, כי רק שתיהן היו בבית. שלמה עמד בהחלטה קשה, אחת אמרה שהחי שלה והשנייה אומרת שדווקא החי הוא שלה . פתאום הוא ביקש חרב , שהביאו לו. שלמה אמר כי יחתוך את התינוק וכל אחת תקבל חצי, הבחורה הראשונה "נכמרו רחמיה" (היא מאוד ריחמה) על התינוק , ואילו השנייה אמרה שיחתכו אותו , ככה זה יהיה יותר הוגן ושווה לשתי הצדדים. שלמה הוכיח מכך שהתינוק החי אצל הראשונה והמת אצל השנייה, כי רק לאם אמיתית יהיו רגשות כאלו עזים לילדיה. כולם הופתעו מדרך המשפט ופחדו משלמה, כי יש לו חוכמת ה´ (חוכמה מאוד חזקה)  



בר|התלמידה המצטיינת ^_-
לפני 752 ימים
מישהו יכול לנסות להדיג לי עבודה מסכמת במיתולוגיה לכיתה ו? (בשביל בת דודה שלי)


noga| bakshit forever
לפני 752 ימים
אשים לך את זה למעלה (:



בר | מה קורה ?
לפני 752 ימים
סיכום על יוון העתיקה 

מבוא

בעת העתיקה-החל באלף השני לפני הספירה-היתה ליון שפה, דת, ספרות, אמנות, ותרבות משותפות. אולם יון לא היתה מדינה אחת, שבה קיים שלטון מרכזי.
ההסטוריה של יון העתיקה אינה אלא תולדותיהן של יחידות מדיניות רבות, שכונו ביונית פולייס (ביחיד-פוליס) מעין ערים-מדינות. עם זאת עברו על יון כולה מאורעות, שבהם היו מעורבות רוב עריה, ולכן אפשר לתאר את ההיסטוריה של יון כאילו היתה מדינה מאוחדת.

תרבות יוון

הישגי המחשבה, האמנות והמדע של יוון העתיקה הם מאבני היסוד של התרבות האנושית. מהם התפתחה תרבות אירופה, שהנחילה במשך מאות שנים את ערכיה גם לאזורים אחרים של העולם. היונים הם שסללו את הדרך למדע בן-זמננו ולאורח המחשבה המשחרר מדעות קדומות והמעמיד כל ענין בפני בקרת ההגיון.
רב היה חלקם של היונים גם בתחומי האמנות השונים-שירה, תיאטרון, ארכיטקטורה, פיסול, ציור ומוסיקה, ועד היום גורמים הם הנאה לכל הנדרש להם.
פסלי השיש של האמנים היונים, ובראשם פידיאס (המאה ה5- לפני הספירה), הם פאר האמנות עד היום הזה-כמוהם כסטוי העמודים, המקדשים, הארמונות, התאטרונות ובניני הפאר שהקימו.
הענין באדם הביא להתפתחות סוגי ספרות שונים: המיתולוגיה - סיפורי אגדה על אלים ובני אדם; האפוס - שירה שנועדה לפאר מעשי גבורים (כמו שירת הומרוס); האלגיה - שבאה לבטא את רגשותיו ודעותיו של המשורר כלפי מצב חברתי או אישי; המליצה - שירת אהבה ומשתה; הפרוזה - סיפורים על אלים ואנשים; המשל - סיפור דמיוני שיש בו מוסר השכל אנושי (ראשון בעלי המשלים ביוון היה איסופוס, שחי במאה ה6- לפני הספירה); וההיסטוריה - סיפור קורותיהם של בני האדם בעבר.

תפוצת התרבות היוונית

המאה ה8- ראתה פריחה תרבותית וחידושים רבים. אין ספק כי התפתחות הטכנולוגיה של עיבוד הברזל תרמה רבות לצמיחה התרבותית. גורם נוסף היה אימוץ האלף-בית הפניקי.
בכל תולדותיה של יוון קיימת סתירה בין אידיאל הפאן-הלניזם לבין הפיצול שבפוליס. עם הכוחות המאחדים שהופיעו אז נמנו המשחקים האולימפיים והאוראקלים של דלפוי, שכל העולם הדובר יוונית הכיר בהם.
במאה ה8- החלה התפשטות קולוניאלית שנמשכה כ200- שנה.
בתקופה זו קמו כוחות תרבותיים חדשים, בייחוד במזרח הים האגאי, בנקודת-המפגש של ההשפעות השונות שבאו בדרך החופים ממצרים ומסוריה, ובדרך היבשה ממסופוטאמיה ואף מהודו. סמוך לאמצע המאה ה5- חל קיטוב בין ספארטה לאתונה.
עם כל זאת, היתה במאה זו ביוון, ובייחוד באתונה, פריחה תרבותית שאין לה מקבילה: הטראגדיות של איסכילוס, סופוקלס ואוריפידס; הקומדיות של אריסטופאנס; ההיסטוריונים הרודוטוס ותוקידידס; "כדים אדומי דמויות" נפלאים; הפארתנון; ופסליהם של פידיאס ושל אחרים. כל אלה - אין דומה להם בתולדות האנושות.

האמנות

א. האדריכלות:

היסוד החילוני, שתודות לסטווים כבש לו זכות אזרח באדריכלות היוונית עוד בתקופה האטית, גובר והולך בעידן ההלניסטי. לראשונה לאחר התקופה האכאיאית מקדישה כעת האדריכלות את כוחותיה האמנותיים לארמון המלכותי.
ואולם הארמון בימי קדם לא דמה לא לטירות בימי-הביניים ואף לא למרבית הארמונות של ימינו אנו. היה זה מכלול של מבנים, שהוקם באופן חפשי על רקע הגוון הירוק של הגן, או לאורך חופו של ים - במקום שחוף כזה נמצא - ובחלקו אפילו הוקם על פני הים עצמו, על גבי סלעים או על בסיס מלאכותי.
לקישוט הארמון נעזרו הן באמנות הפיסול והן באמנות הציור, ואם כי זו האחרונה שימשה בעיקר לייפוי קירות החדרים והפריסטילים, נעזרו בה גם לייפוי התקרות ואף הרצפות; הרצפות היו עשויות פסיפס. לבסוף נתקבלה שלימות נאה מאד ועליזה. ואולם לא רק ארמונות ובתים פרטיים - גם ערים שלמות נעשו נושא לאדריכלות...
נוכח התפתחות מהירה זו של האדריכלות החילונית, נסוגה למקום שני במעלה האדריכלות הסאקראלית, ואולם אף היא אינה נעלמת כליל מן האופק, ולו גם מסיבה זו בלבד, שלערים החדשות היו דרושים מקדשים...
למרבה הצער מעטות מאד ידיעותינו על ביצוע משימות כאלו. ולבסוף, המשיכו להקים מבנים בסגנונות מזרחיים טהורים, על פי הדוגמות הקדומות, והללו משלימים את הססגונות האדריכלית של תמונתנו.

ב. הפיסול:

את אמנות הפיסול של העידן ההלניסטי מאפיינת החירות המושלמת של הטכניקה.
אמנות הפיסול הסאקראלית, בדומה לאמנות הציור, נדחית למקום שני במעלה.
עידן זה יצר רק דיוקן אחד בלבד הראוי לתשומת לב, אלוהי באמת, הלוא הוא דיוקנו של סראפיס, אלה הראשי של מצרים בימי בית תלמי.
יתר על כן, אפילו בתחום הדתי היה לאמנות הפיסול אופי חילוני בעצם.
הרוב המכריע של הדיוקנים הוא של אלים צעירים, שבפניהם ובתבניתם אפשר היה להביע את כל היופי הארצי, ואפילו החושני, שהוא בתחום ההישג של האמן. נוצרו אז יצירות רבות יפות מאד: אפולון הבלוודרי, ונוס המילוסית, ונוס הקאפיטולינית, ונוס המדיצ´ית, ניקי הסאמותראקית, טיכי האנטיוכית, ורבות אחרות. ואולם את כל האלים האלה אנו עוד יכולים לתאר לעצמנו כשוכנים במקדשים, מה שאין כן לגבי פסלים וקבוצות פסלים בעלי אופי הרואי או מיתולוגי.

את אמנות הפיסול במשמעותה המדויקת מאפיין באותו עידן המספר הרב של הדמויות.

ג. אמנות הציור:

בעידן שלנו נתונה להשפעת שלישייה, המייצגת את שיא פריחתה של אמנות הציור האתונאית בכלכלה.
מאחר שבאופן טבעי מתפתחת מציורי הווי אידיאליים תמונת נוף, לפיכך הלכה אמנות הציור האלכסנדרונית בדרך אמנות הפיסול.

האמנויות המוזיות:

הכוריאה העתיקה, אם כל האומנויות המוזיות ביוון, ממשיכה להתקיים גם בעידן שבו אנו עומדים. אך אינה מצטיינת בהוד מיוחד, ואת ההצלחה הגדולה ביותר נוחלות יצירות של האמנויות הבודדות, הנפרדות.

הספורט

א. הקפיצה:

תרגיל הקפיצה היחיד היה קפיצה לרוחק בהרצה, והוא בוצע כאחד התרגילים של קרב - החמש. הניתור נעשה מסף - נתירה עשוי אבן לתוך בור - נחיתה, שאת האדמה בו תיחחו במעדר. את אורך הקפיצה סימנו בקו על הקרקע מעקב הרגל ה"אחורית". נחשבה רק קפיצה שאחריה נשאר הקופץ עומד על רגליו.

ב. המשחקים הפאן - הילניים:

כמעט לא היתה עיר שלא ערכה משחקים לכבוד האלים, אבל תשומת - לבה של יוון כולה רותקה אל ארבעת הפסטיבלים הפאן-הילניים הגדולים:
המשחקים האולימפיים באולימפיה ומשחקי - פיתיה בדלפ´י, שנערכו שניהם מדי ארבע שנים; ומשחקי - נימיאה בארגוליס ומשחקי - המיצר בקורינתוס, שכל אחד מהם נערך מדי שנתיים. הללו משכו אליהם אתלטים מכל קצווי יוון.
הם התמודדו כיחידים, לא כקבוצות, על בסיס חובבני נלהב. מלחמות הופסקו למען המשחקים; ספארטה נקנסה על שהפרה את שביתת - הנשק המקודשת של המשחקים האולימפיים בימי המלחמה הפלופונסית.

ג. המקורות החברתיים של האתלטיקה היוונית:

יוון העתיקה, מזלה רב במובן זה, ולחינוך - הגופני של יוון יצאו
מוניטין; רושמי הרשומות יצאו בעקבות פסליה, משורריה ומעריציה של יוון, והספורט שלה הוכר כנעלה מכל שנתגלה וסופח בתקופות מאוחרות.
ספרי השירה היוונית הנצחיים, ובמיוחד האיליאדה והאודיסיאה של הומירוס, מתארים תמונה מרהיבת - עין ומצודדת נפש, וכל ספורטאי, הקורא בשירה זו, אינו יכול שלא להתלהב מתיאורי אורחות - האתלטיקה ביוון, מלאי ההוד והיופי. האודיסיאה מתארת את כל הצורות הנהוגות באתלטיקה היוונית, כלומר : איגרוף, קפיצה, היאבקות וריצה. אם נוסיף לאלה את זריקת הדיסקוס, הרי לפנינו קרב החמש, הידוע לתהילה. לתיאור האודיסיאה מצטרפים ומשולבים יפה גם שירי התהילה שכתב פינדרוס, ועל צורתם החיצונית אנו מקבלים מושג מהפסלים הנפלאים, המתארים צעירים בעלי גוף מושלם ביופי.

ד. קרחת - היער האולימפית:

הגדולים שבכל המשחקים הפאן - הילניים היו המשחקים האולימפיים, שנערכו באולימפיה, מקום שם עומדות אילמות הריסותיה של הפאליסטרה, או שטח - האימונים. אולימפיה לא היתה עיר, אלא קבוצה של מקדשים וזירות בשדות.
אנשים באו אליה מכל קצווי יוון, ומאחר שלא היו שם בתים של קבע היו מקימים אהלים וישנים תחת כיפת - השמים. היו בהם מנהיגים מכל הערים שדנו בעסקי פוליטיקה גבוהה; לעתים קרובות הוסכם במשחקים על חוזי - שלום ובריתות. היו במקום גם סוחרי - סוסים ורוכלים קולניים של נאדות - יין ואוכל, קמיעות ומנחות - נדרים, שהרי היה זה לא רק אירוע דתי, אלא גם יריד. ההמונים נהרו אל האצטדיון לחזות במופעים של ריצה וקפיצה, זריקת דיסקוס וכידון. הם הלכו להיפודרום, או מגרש - המירוצים, לחזות בתחרויות סוסים ומרכבות. מרחב פתוח, נוכח מזבח זיאוס, שימש זירה להתאגרפות ולהתגוששות. בשאר מקומות, ביער של מזבחות ופסלים, אפשר היה למצוא אמנים
ומשוררים, שבאו לבדר או למכור את מרכולתם, ובלילה נערכו כרות וסעודות.



מהזה משנה? העיקר שאני פריקית
לפני 752 ימים
התכוונתי סיכום..כאילו כהכנה למבחן וזה


noga| bakshit forever
לפני 752 ימים
אין לי כרגע, אם אני ימצא אני יגיד לך ואני יחפש גם באינטרנט סבבה?



מהזה משנה? העיקר שאני פריקית
לפני 752 ימים
אני חייבת סיכום לאחותי על יוון העתיקה!
היא בכיתה ו....


noga| bakshit forever
לפני 752 ימים
אני יבדוק אם יש לי ואם לא אני יעלה את הבקשה למעלה ^^


noga| bakshit forever
לפני 752 ימים

פירוש המושגים בהיסטוריה:

אגורה – כיכר שוק , בתחילתה הייתה האגורה מקום כינוס אזרחים ואחר כך היא נעשתה המרכז המסחרי של הפוליס, לשם באו אנשים לקנות ולמכור סחורה.

מועצת הפוליס – מועצת הפוליס היא מוסד פוליטי

זקני העם –  את חברי המועצה בחרו אזרחי הפוליס , המועצה הייתה ממונה על חקיקת החוקים, ניהול בתי הדין ועוד

אפלתון – פילוסוף מפורסם , נודע בזכות האגודה שהקים באתונה : הייתה זו אגודה של מלומדים ויחד איתם הוא ניסה למצוא דרך ליצירת חברה טובה. האגודה נקראה אקדמיה על שמו של גיבור יווני בשם אקדמוס. באקדמיה של אפלטון לימדו : פילוספיה ומתמטיקה בדרך שהייתה אופיינית  לפילוספיה של יוון העתיקה ולצד זה עסקו גם בספורט. אפלטון השתמש במוח כדי להסיק מסקנות

אריסטו – תלמידו של אפלטון , נעשה לאחד מגדולי הפילוספים של העת העתיקה . לאריסטו הייתה ביקורת על עמדותיו של אפלטון. כדי להסיק מסקנות אריסטו השתמש גם בחושים ובניסיון כך טען, משום שהוא מרבה להתבונן בתופעות הטבע, להקשיב לקולות שמסיבבו ולמשש חפצים. אריסטו היה הראשון שמיין את תופעות הטבע לסוגים ולקבוצות . זו הייתה תרומתו הגדולה למדע ומדענים משתמשים בזה גם כיום .

סוקרטס – סוקרטס נולד וחי באתונה  בסוף המאה ה5 לספירה . הוא נהג לשאול הרבה שאלות והביע המון רעיונות . נהג ללמד בשיטתו את תלמידו . לא פעם העליב אנשים בוויכוחו ובעקבות זה היו לו הרבה אוייבים. סוקרטס טען שתמיד לא ידע דבר על החיים ועל העולם וזה הטריד אותו מאוד " רק דבר אחד אני יודע, והוא שאינני יודע דבר" האמירות שלו לא מצאו חן בעיני אתונה ולכן היה אשם ונידון למוות. כשישב בכלא סירב לברוח וטען שאזרח טוב צריך לכבד את החוק . אפלתון סיפר על סוקרטס לקח בידיו כוס רעל ושתה אותה בשלווה (את כולה) לאחר מכן נשכב במיטה ומת אחרי זמן קצר .

אלים אולימפיים – 12 אלים שהיו חיים באקרופוליס

גמינסיון – פירוש המילה היוונית "גימנוס" הוא עירום. פעילויות הספורט בגימנסיון נעשו בעירום. הגימנסיות היה בית ספר של יוון העתיקה ובו התחנכו בניהם של האזרחים ועסקו בפעולות ספורט

דמוקרטיה –  שלטון העם

מיתולגיה – מקור המילה במילה היוונית "מיתוס" שפירושה: אגדה קדומה. המיתולוגיה היוונית היא אוסף של אגדות המספרות על העולם , אלים וגיבורים

אלכסנדר הגדול –

הלינזם –

סינקרטיזם –

פלנקס – מבנה הצבא  של אלכסנדר

זה עוזר? אם כן שמחתי לעזור D: 




שיר||היי אנשימו;)
לפני 752 ימים
אני?



שיר||היי אנשימו;)
לפני 753 ימים
לקחתי ספר משומש בתנ"ך (כיתה ה´) והיו שם את כל הסיכומים מסודרים מודפסים וזהXD אז אני יעלה אולי עוד שנה (כתוב שם מלא מלא מלא)(איזה 20 דפים!)


noga| bakshit forever
לפני 752 ימים
תעליי1 D:



noga| bakshit forever
לפני 753 ימים
עוד סיכום ממש קצר מכיתה ו´ 
שם: נגה

סיכום לבוחן במדעים

חשוב מאוד ורצוי לשים דשן לצמחים כי אם שמים דשן איכותו וגודלו נהיים יותר טובים . ישנם שתי סוגים של דשנים , דשן ראשון – דשן אורגני הבא מהחי וגם מהצומח כגון פרש של פרות , הסוג השני של הדשן הוא דשן כימי שבא מהדומם כגון מסלעים (למשל הפוספט) וימים (כגון אשלג) . חומר חשוב לגופנו הוא זרחן וזרחן יש בתוך הפוספט . פוספט היא סלע שמכיל בתוכו זרחן ובגלל זה משתמשים בפוספט לדשנים . תהליך כריית הפוספט יוצר פגיעה בנוף , זיהום אוויר , רעש רב ועוד כך שזה מזהם את הסביבה . עוד חומר החשוב לגופנו הוא אשלגן הנמצא בטוח האשלג . את האשלג אפשר להשיג מים המלח . לא רק אשלג אפשר להשיג מים המלח אלא אפשר גם להשיג : מלח בישול , ברום ומגנזיום .

לקוח מהספר :

תהליך כריית הפוספט : חציבה במכרה --- גריסה וניקוי מחומרי טפל --- את הפוספט הנקי מעבירים תהלכי העשרה --- שטיפה וממלחים וטחינה --- העברה למפעל לייצור חומרי ביינים ובסוף גם לתהליך הדשנים

תהליך האשלג : בבריכות האידוי שוקע מלח הבישול --- תמיסה המתקבלת מועברת לבריכת אידוי נוספת אשר בהן שוקע גבישים של מלח מורכב --- קצירת הגבישים ואסיפתם עם התמיסה , אתם מזרימים בצינורות למפעל --- הפרדת האשלג מחומרים מיותרים --- שטיפה ויבוש




ג´´יין .
לפני 753 ימים
א אופס הסיכום השני הוא בהיסטוריה



ג´´יין .
לפני 753 ימים
אוקי זה ארוך, משנה שעברה
זה לתנ"ך(יש לי עוד כמה)

אליהו ממנה את אלישע לנביא

פרק יט´- פס´ יט- כב´


אלוהים מטיל על אליהו שלוש משימות קשות מאוד:  


  1. למנות את חזאל למלך על ארם- מדינה אויבת לישראל.

  2. למנות את יהוא למלך על ישראל במקום אחאב שחטא והחטיא.

  3. למנות את אלישע לנביא תחתיו.


אליהו מבצע דווקא את המשימה השלישית והולך לפגוש את אלישע.

פגישתם נעשית בשדה, כשאלישע חורש את השדה עם שנים עשר צמדים של שוורים.

אליהו לא מדבר עם אלישע, אלא משליך את אדרתו אליו.

האדרת מסמלת את הנבואה עוד מימיו של שמואל.


אליהו מאשר לאלישע להיפרד מהוריו לפני שמצטרף לאליהו בהשלמת המשימות הנוספות. ומוסיף משהו אישי אל אלישע : "כי  מה עשיתי לך?" – אני מודע לכך שאני ממנה אותך לתפקיד מורכב וקשה מאוד הדורש ויתורים על חייו הפרטיים.


תנך:


רק 22 – הרקע לפרוץ המרד הגדול

לאחר מותו של הורדוס, פורצות מרידות כנגד רומא, ויהודה הופכת לפרובינקיה הנשלטת על ידי נציבים.

תנאי החיים הופכים לקשים והמרידות מתגברות, עד לפרוץ המרד הגדול שהחל בשנת 66 לספירה.


הגורמים להידרדרות המצב ביהודה (עמ´ 226)

1

מאבקי כוח בין הכוהנים על תפקיד הכוהן הגדול, מפצלים את התושבים היהודיים למחנות.

2

אנשים רבים איבדו את עבודתם כי אין כבר מפעלי בנייה גדולים. משפחות רבות הופכות לעניות.

3

נטל המיסים הכבד שהטילו הנציבים הרומאיים, פגע בפרנסת האיכרים.

4

קבוצות קנאים פותחות במעשי מרידה כנגד רומא, הדבר גורם למתח בין הקנאים למתונים ולשליטה קשה יותר של רומא ביהודה.


בתוך הישוב היהודי מתפתחת יריבות בין קנאים לבין מתונים.                                                            הקנאים רוצים למרוד ברומא בכול מחיר, לשחרר את יהודה מהכיבוש הרומי. הם טוענים כי ה´ הוא השליט האמיתי של היהודים והוא יעזור להם להתגבר על שלטון רומא.  

                                                                                 המתונים טוענים כי כדאי להתפשר ולא להסתכן במלחמה כנגד צבאה הגדול של רומא, וכי הפסד יגרום לנזק אדיר.



עבודה - מיינו את המשפטים הבאים  לפי הגישה אותה הם מייצגים-  גישת המתונים או גישת הקנאים:

1. אסור לתת לרומא לפגוע בקדושת בית המקדש. קנאים.

2. אין ליהודים מספיק כסף כדי לקיים צבא חזק. מתונים.

3. כישלון המרד יפגע מאד בעם היהודי ובירושלים. מתונים.

4. ה´ יגן עלינו, ויעזור לנו לנצח במלחמה.  קנאים.

5. לפעמים צריך לדעת לוותר, לחכות שהצרות יחלפו. מתונים.

6. מנהיגים גדולים וחזקים כבר ניסו למרוד ברומא ולא הצליחו. מתונים.

7. אין לנו בעלי ברית שיוכלו לעזור לנו במלחמה. מתונים.

8. מוטב למות מאשר לוותר על החירות וחופש הדת שלנו. קנאים.



השלבים הראשונים למרד

הקנאים גוברים על המתונים והורגים רבים מהם. זוהי למעשה מלחמת אחים. הקנאים מצליחים להשתלט על העיר ירושלים.

בשנת 66 לספירה, מתנהל קרב בין הקנאים לבין הצבא הרומאי שהגיע מסוריה. הקנאים מנצחים. הניצחון מלהיב את העם וגורם לאמונה שאפשר לנצח את רומא. הקנאים מתחזקים. הם מקדישים זמן להיערכות לקראת הקרבות הבאים.

לרומאים לוקח חצי שנה, והם מגיעים ליהודה בראש צבא גדול המונה 60,000 חיילים ומכונות לחימה. הם פונים תחילה לצפון הארץ – לאיזור הגליל.                                     בהדרגה מצליחים הרומאים להשתלט על שטחים מיהודה, מי שניצל מהקרבות בורח לירושלים.                                   את הכוחות הרומאיים מנהיגים המצביא אספסיינוס ובנו טיטוס.





שחר D: » שברים זה השנאה בחיי «
לפני 753 ימים
חלק מסיכום שעשיתי בכיתה ו´ בגיאוגרפיה על החולות הנודדים 3: 
שטחי החולות-
שטחי החולות נראים לאורך החוף בצורת רכסי גבעות ( דיונות), ובצורה מישורית.  במישור יהודה שטחי החולות גדולים ורחבים ואילו בשרון שטחי החולות קטנים יותר. תופעה זו נובעת מקרבה לדרום הארץ- שבו יש מדבר.
שטחי החולות מורכבים מגרגרי חול קשים:  
גרגרי החול עפים עם הרוח מרחקים ארוכים תופעה זאת נקראת "חולות נודדים". חולות אלה לא מספקים לצמחים רבים אפשרות לגדול.  
תופעה זו מתקיימת בגלל 2 התכונות הבאות של החולות הנודדים:
גרגרי החול גדולים ולכן המרחק בניהם גדול מספיק כדי לאפשר למים לחלחל  לפני שהצמח מספיק להשתמש במים.
כאמור החולות עפים ונודדים ממקום למקום ועשויים לכסות את הצמח. אפשרות אחרת היא שהחול עף ונודד ממקומו של הצמח וכך השורשים יכולים להתנתק ממקומם.






זואי מעיר הספרים
לפני 753 ימים
סיכום ספר יונה פרק ד´ בתנ"ך
מיועד לכיתות ו
שמי זואי

יונה עוזב את נינוה העיר הגדולה ומתיישב לידה בסוכה, מתכונן להשקיף 40 יום בשביל לראות אם ה´ באמת יהרוס את העיר או יחוס עליהם.
השמש קופחת בחוץ וליונה חם מאוד, וכשהוא נרדם ה´ מזמן קיקיון (צמח רעיל מאוד, שמעניק צל) ליונה. כשיונה קם הוא שמח מאוד על הקיקיון שמעניק לו מחסה וצל.
כשיונה נרדם ה´ מזמן תולעת שתאכל את העלים של הקיקיון. כשיונה קם בבוקר הוא מתאכזב לראות שהקיקיון נבל.
אחר כך ה´ מתגלה לפניו ומסביר לו- הוא לא טיפל בקיקיון, לא אשקה אותו- הוא נבל. יונה "חס" על הקיקיון, על הרעילות שלו. ליונה אין זכות לכעוס על אלוהים  שסלח לנינוה כשהוא בעצמו ככה.
ככה מסתיים הספר.

כן, סיכום קצת עלוב..





לינה התלמידה המשופמת D:
לפני 753 ימים
סיכום לשמואל א´ פרק ב´ פס´ 11-26
מיועד לכיתות ה´ D:
כל הסיכום מועתק ממחברת התנ"ך שלי.
פרק ב´ - פס´ 11-26 תפילת חנה וחטאי בני עלי
 חנה מתפללת לה´ ומודה לו על כך שנתן לה בן.חנה בתפילתה מרבה לשבח ולהלל את ה´. לאחר שנגמרו חגיגות העלייה לרגל שבו אלקנה וחנה לביתם,ושמואל נותר לשרת במקדש שילה. בני עלי הכהן חוטאים בעבודת הקורבנות.
חטאיהם של בני עלי:
*הם לוקחים מהקורבנות חלקים שאינם מיודעים להם.
*לא צולים את הבשר מספיק זמן.
*לוקחים נשים שלא שלהם.
*מזלזלים באנשים שבאים להקריב קורבנות.
פס´ 22-26:
עלי כבר היה זקן מאוד , אולי זו הסיבה שלא ידע על חטאיהם של בניו בשילה , וגם כאשר סיפרו לו על מעשיהם הוא לא יכול היה לעשות דבר כדי למנוע זאת. עלי פנה אל בניו ואמר להם : "למה תעשון כדברים האלה אשר אנכי שומע"
וזהו D:



אור|דניאל? ♥
לפני 753 ימים
אממ...אני בעצם צריכה עזרה...אני צריכה סיכום על יהודה והעולם ההלניסטי...
קוראים לי  אריאל ואני בכיתה ו


noga| bakshit forever
לפני 753 ימים
אני יחפש אם יש לי במחשב 3:



יובל התלמידה המצטיינת. <:
לפני 753 ימים
יובל. ^~^ 

לילדי כיתה ח´, בהיסטוריה על עידן האורות והנאורות (שזה בעצם אותו הדבר).

זה לא סיכום, אלה מושגים ואני לא בטוחה אם מה שכתבתי נכון.. אבל שיהיה. D:




התאוריה הגאוצנטרית- תאוריה שלפיה כדור הארץ הוא מרכז היקום והשמש מסתובבת סביבו, בה האמינו אנשי הדת והכנסייה.

 

התאוריה ההליוצנטרית- תאוריה שהמציא ניקולס קופרניקוס, ולפיה כדוה"א מסתובב סביב כדור הארץ. תאוריה זו מפריכה את התאוריה הגאוצנטרית.

 

ניקולס קופרניקוס- למד מתמטיקה, ציור, אסטרונומיה, משפטים ועוד. הוא היה הראשון שטען שכדור הארץ מסתובב סביב השמש, והפריך את הטענה שלפיה השמש מסתובבת סביב כדוה"א. קופרניקוס פרסם את טענותיו בספר, אך הכנסייה הקתולית אסרה על פרסום הספר והכניסה אותו לרשימת הספרים האסורים לקריאה.

 

גלילאו גלילי- שכלל את הטלסקופ. תמך ברעיונותיו של קופרניקוס. גלילי כתב את הספר הראשון שלו שבו ביסס את דעותיו של קופרניקוס, ובגלל זה הועמד למשפט בפני האינקויזיציה והואשם בכפירה. נגזר עליו מאסר בית, כשהיה בן שישים ותשע וחולה מאוד. הוא מת לאחר עשר שנים, שבמהלכן הספיק לפרסם עוד שני ספרים.

 

אייזק ניוטון- האדם שמצא את כוח המשיכה/הכבידה. הוא אמר כי זה הכוח שמחזיק את הירח קרוב לכדוה"א, ומחזיק את כדוה"א ואת שאר כוכבי הלכת קרובים לשמש.

 

פילוסופים- הוגי דעות, שהיו משכילים ומלומדים והיו מוכנים להביע את דעתם כמעט בכל נושא. בעיניהם האדם האידיאלי הוא בעל השכלה רחבה, סקרן ומבקש לתקן את החברה. הם נהגו להיפגש במועדונים, בבתי קפה, בתים פרטיים וכו´.

 

"סלון"- מפגש חברתי שנערך בבתים של נשים אמידות, במהלכם הציגו יצירות של האנשים שהתארחו שם, כגון יצירות ספרותיות, ציורים וכו´.

 

דעת הקהל- שיפוט ביקורתי של משכילים בלבד. כך היו מעריכים את היצירות שהוצגו בסלונים.

 

ז´ן ז´ק רוסו- פילוסוף שכתב ספר בשם "אמיל", ובו טען כי יש להניח לילדים להתפתח בדרך הטבע, להתנסות בדברים שמעניינים אותם ולתת להם לבחור מה ילמדו. הספר עורר סערה בכנסייה, ומיד לאחר פרסומו, הספר נידון לשריפה.

רוסו טען כי המצב שהיה לפני שבני האדם הקימו חברה היה יותר טוב, לכן העלה את רעיון "האמנה החברתית. על פי אמנה זו, כל אדם מוותר על רצונו האישי, ומסכים לקבל על עצמו את הרצון הכללי של החברה ולקיים את החלטותיה. לפי רוסו, מקור כוחו של השלטון הוא בעם ולא באל.

 

וולטר-  עסק בתחומים רבים כגון כתיבה, חברה, מדינה ועוד. הוא פעל להגנת האנשים שנפגעו מהכנסייה.

 

אנציקלופדיה- מושג ביוונית שפירושו מעגל הידע . האנציקלופדיה נועדה לאסוף את הידע הקיים ולהנחיל אותו לדורות הבאים עורכי האנציקלופדיה השתמשו בשיטת הערכים הצולבים: הקורא ערך אחד מוצא בו קישורים לערכים אחרים הקרובים לאותו ערך.

 

משטר אבסולוטי- צורת שלטון בה כלסמכויות המדינה נתונות תחת שלטון אדם אחד, והוא אינו חולק את השלטון עם אף אחד אחר. השליט האבסולוטי (המוחלט) ראה את עצמו כשליט בחסד האל. הם לא התחשבו בנתיניהם והעניקו זכויות פוליטיות רק לאנשי האצולה. השליט האבסולוטי (וגם האבסולוטי הנאור) שולט מיום כניסתו לתפקיד עד יום מותו.

 

משטר אבסולוטי נאור- בהבדל מהשליט האבסולוטי, השליט האבסולוטי הנאור התחייב לפעול באופן תבוני ולדאוג לטובת נתיניו, ולא רק לטובתו האישית. הוא השתדל לייעל את מערכת השלטון ולקדם את החינוך וההשכלה במדינה.

 

ג´ון לוק- פילוסוף אנגלי שטען כי כאשר בני אדם מכוננים חברה הם מבקשים שהשלטון יבטיח את הזכויות הטבעיות שלהם- הזכויות המגיעות לכל אדם מעצם היותו אדם- הזכות לחיים, הזכות לחירות והזכות לקניין. הוא אמר גם כי צריך לבצע הפרדה בין הרשות המחוקקת לרשות המבצעת.

 

שרל דה מונטסקיה- הוא סבר כי המשטר הטוב ביותר הוא המשטר המלוכני, אך כי יש להגביל את המלך כדי להגן על האזרח. גם הוא תמך ברעיון הפרדת הרשויות, אך הפעם לשלושה מישורים- החקיקה, הבצוע והמשפט, שלא יימצאו כולם בידי השליט אלא יימסרו לגופים נפרדים.

 

פרידריך הגדול-  שלט בפרוסיה (גרמניה) במשך 46 שנים, והיה שליט אבסולוטי נאור. פרידריך טען כי הוא "משרתה הראשון של המדינה", ולדבריו, המלך נתון לביקורת מצד עמו. הוא היה מדינאי ואיש צבא, והפך את פרוסיה לאחת המדינות החזקות בכל אירופה. בנוסף, הוא נחשב לאחד מהוגי הדעות החשובים ביותר בתקופת הנאורות. פרידריך הגדול ניהל חיים צנועים ונהג להופיע בציבור בבגדי צבא ולא בבגדי מלכות. הוא אף הכריז כי "כתר אינו אלא כובע חדיר לגשם". הוא קידם אנשים לפי מידת התועלת שהביאו למדינה ולא לפי קרבתם לנצרות.






זהו.. ^~^




noga| bakshit forever
לפני 753 ימים
מי שרוצה לילדי כיתות ו´ קצת מידע על הדמויות D: סיכום קצר של למידה למבחן שלי בכיתה ו´ מצאתי את זה (את המידע) מהאינרטנט, שם: נגה

הומרוס

גדול משורריה של יוון העתיקה , אגדות יווניות מספרות שהיה עיוור . שחי במאה התשיעית או העשירית לפנה"ס וחיבר את האיליאדה והאודיסאה. אלה הם החיבורים הסיפוריים הראשונים שחוברו בלשון אירופית, והם נמנים עם היצירות הראשונות במעלה בספרות העולם. 

אריסטו

פילוסוף יווני חשוב שחי במאה ה-4 לפני ספירת הנוצרים. היה תלמידו של אפלטון אריסטו עשה אבחנה בין תחומי הדעת השונים, אבחנה שנשארה עד ימינו . נחשב לאחד מבכירי הפילוסופים של העת העתיקה.

חייו בקצרה :

אריסטו נולד בצפון יון בשנת 384 לפנה"ס. בגיל 17 נסע ללמוד באקדמיה של אפלטון באתונה, שם נשאר כתלמיד וכמורה במשך 20 שנה.

במשך שלוש שנים שימש כמורה הפרטי של אלכסנדר הגדול (עליו נלמד בפרק הבא). באתונה יסד בית ספר.   לאחר מותו של אלכסנדר הגדול, עזב אריסטו את אתונה ועבר לחאלקיס שם נפטר בגיל 62.

אפלטון

אפלטון , היה פילוסוף ומתמטיקאי , תלמידו של סוקרטס ומורו של אריסטו .ייסד את האקדמיה באתונה . בחייו הקדיש אפלטון את מיטב זמנו להרצאה באקדמיה, אך הוא גם כתב על נושאים פילוסופיים רבים. כיום נותרו לנו כתביו הפילוסופיים-דרמטיים, אשר נשמרו בכתב-ידו ושוחזרו ונערכו במהדורות ותרגומים רבים.

סוקרטס

סוקרטס היה פילוסוף יווני שחי במאה החמישית לפני ספירת הנוצרים. אנו מכירים את סוקרטס מה"דיאלוגים" של אפלטון. בדיאלוגים דן סוקרטס במידה הטובה - אותה הגדיר כידיעה.
למרות שהוכר כ"חכם באדם" נתבע סוקרטס על ידי המדינה ונידון למוות בעוון השחתת מידות הנוער. סוקרטס לא ניסה להתנער מגזר הדין ושתה את כוס התרעלה בעודו נושא נאום על חשיבות קיום חוקי המדינה. הוא לא השאיר אחריו כתבים משל עצמו וכפי הנראה אף לא כתב מעולם

סופוקלס

הוא נחשב לאחד משלושת מחברי הטראגדיות הגדולים ביותר של אתונה העתיקה. סופוקלס נולד בקולונוס, אטיקה, לבנו של יצרן נשק אמיד וזכה לחינוך והשכלה נרחבים. כבן 28 זכה בפרס ראשון על טראגדיה שהציג, וכל יצירותיו לאחר מכן זכו בפרסים השני והשלישי. בני עמו העריצו אותו כבעל כשרונות רבים. הוא מילא תפקידים ציבוריים רבים ונחשב לאדם משכיל בקרב בני דורו. הוא חי באתונה בתקופת הזהב שלה ומילא תפקידים חשובים כגון גזבר ראשי של ברית העמים האתונאית וחבר ועד העשרה שהנהיג את המדינה. זיקנתו לא ביישה את צעירותו וכוח יצירתו לא תש עד יום מותו. כל חייו עברו עליו באתונה ובה גם מת..




יובל התלמידה המצטיינת. <:
לפני 753 ימים
לפרסם את זה כאן?


noga| bakshit forever
לפני 753 ימים
יובל - כן ברור (: רק כתבי את הפרטים שכתבתי למעלה ליד כל סיכום






רוצה לפתוח חשבון חדש ללא פייסבוק ? הירשם בחינם

או התחבר עם המשתמש הקיים שלך:
אימייל:


סיסמא:


 



© כל הזכויות שמורות ל-עיר הלימודים | תקנון האתר | תוכן פוגעני/מפר זכויות יוצרים ? לחץ לדיווח!