תלמידים
מחוברים

ביחרו תחום לימודים


חשבון ומתמטיקה



54
סיכומים



307
שאלות


אנגלית



27
סיכומים



97
שאלות


מחשבים



23
סיכומים



65
שאלות


תנ"ך



61
סיכומים



138
שאלות



ספרות



17
סיכומים



60
שאלות


לשון



24
סיכומים



57
שאלות


ערבית



7
סיכומים



58
שאלות


גיאוגרפיה



28
סיכומים



60
שאלות



כימיה



11
סיכומים



48
שאלות


פיזיקה



5
סיכומים



32
שאלות


אזרחות



10
סיכומים



29
שאלות


אומנות



13
סיכומים



55
שאלות



היסטוריה



46
סיכומים



100
שאלות

מדעים וביולוגיה



28
סיכומים



97
שאלות

פסיכולוגיה וסוציולוגיה



4
סיכומים



14
שאלות

נושאים אחרים



16
סיכומים



85
שאלות

התלמידים המצטיינים




מקץ עשרים שנה - דומאות למוטיב, דמות עגולה ושטוחה והסבר לביטוי שוטר החרש
5
צפיות
0
תשובות
15/10/2016 09:04:30
למה משמשים המלחים בגופנו? מה הכמות הרצויה של מלחים בגוף? מה התהליכים שמתקיימים?
4
צפיות
0
תשובות
01/01/2017 23:27:56
חיבור וחיסור עם המרה ופריטה
5
צפיות
0
תשובות
03/01/2017 19:34:01
personal pronouns
4
צפיות
0
תשובות
09/01/2017 17:45:28
איך מחשבים קילומטר לשעה במטר לשנייה?
5
צפיות
0
תשובות
09/01/2017 21:23:56
כימיה – משפחות כימיות
5
צפיות
0
תשובות
13/01/2017 15:12:24
מהו תהליך ההתיוונות? מה היו מוסדות ההנהגה ביהודה? ועוד מספר שאלות בהיסטוריה
36
צפיות
0
תשובות
04/01/2017 17:18:50
מחפשת הסבר על שפה בינארית במחשבים (1 ו0)
40
צפיות
0
תשובות
04/01/2017 20:48:39
מה זה צבעי פנדה
49
צפיות
1
תשובות
04/01/2017 20:57:29
מה המכנה המשותף של 15,20 ו18? כולל פתרון מלא!
149
צפיות
1
תשובות
11/12/2016 17:34:47
צפון, דרום, מזרח, מערב
154
צפיות
2
תשובות
31/12/2016 16:55:21
תרגיל בתאוצה - מה המרחק העובר גוף, הנע בתאוצה של 4m/s(בריבוע), המתחיל ממנוחה במשך זמן של 6s..?
145
צפיות
0
תשובות
01/01/2017 15:05:13
סיכום הספר "כל החיים לפניו"
274
צפיות
0
תשובות
13/11/2016 20:24:26
בנאומו האחרון אמר רבין "השלום הוא באמת לא רק בתפילות". הסבירו את המשפט הזה בלשונכם
294
צפיות
0
תשובות
13/11/2016 21:59:43
מחפשת שיר דומה לשיר הפגישה האחרונה של אנה אחמטובה
283
צפיות
0
תשובות
04/12/2016 16:31:32
כפל של מספר שלם עם חלק
286
צפיות
2
תשובות
13/12/2016 15:29:12
מה המאפיינים של איים? חוץ ממפרץ,מיצר,אי,חצי ?
281
צפיות
0
תשובות
13/12/2016 18:03:33
קוד מנקי שלב 94
254
צפיות
2
תשובות
17/12/2016 14:52:53
קוד מאנקי-שלב 99
204
צפיות
1
תשובות
18/12/2016 17:51:49
שאלה עם הגרף בנושא תאים
172
צפיות
0
תשובות
18/12/2016 17:52:32
תיכון ומשולש שווה שוקיים
180
צפיות
1
תשובות
18/12/2016 22:33:20


קוד מאנקי OnClic (נושא:מחשבים)

בעולם "לחצו עלי" בקוד מאנקי למדנו מהי ואיך להשתמש בפונקציה OnClic
הפונקציה הזאתי מציינת קליק, וכותבים אותה כך: 
קודם את שם האובייקט שעליו אתה מקליק לדוגמה: הקוף
אחר כך אונקליק ואחרי זה שווה, סוגריים ריקות וחץ
לדוגמה: turtle.OnClic = () ->
אם ישכמה אובייקטים כאלה ואתה רוצה אונקליק על כולם תעשה לולאת פור 


יבשות (נושא:גיאוגרפיה)

יש שבע יבשות בעולם והם "
אוסטרליה ,אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית ,אפריקה,אסיה,אירופה,אנטארטיקה 
הגדולה ביותר היא אסיה ועליה אנחנו חיים .
אוסטרליה כוללת רק מדינה אחת והיא אוסטרליה!
היבשת בעלת הכי הרבה מדינות היא אפריקה 
מקווה שעזרתי למישהו 
אני כתבתי את הסיכום ולא העתקתי מהאינטרנט


מלחמת יום הכיפורים (נושא:שאלה כללית)

מלחמת יום הכיפורים

הרקע למלחמה: בספטמבר 1970 נפטר נשיא מצריים גמאל עבד אל-נאצר ובמקומו התמנה אנואר סאדאת. במשך שנתיים סאדאת ניסה לגרום לישראל למסור את סיני לריבונות מצרית, אולם ישראל, שבראשה גולדה מאיר ראש הממשלה בזמן המלחמה, החליטה לדחות את המשא ומתן ולהמשיך להחזיק בסיני, מכיוון שחשדה כי כוונת מצרים איננה למהלך של שלום, לאור פעולותיה של מצריים בעבר נגד ישראל. סאדאת היה נחוש לבצע מהלך צבאי להחזרת השטחים, ושכנע את הסורים להשתתף ביוזמה. הוא הורה למפקדי צבאו להניע מהלך צבאי בסיני, שיזעזע את ישראל.


מעצמות: מלבד הסתמכותן של סוריה ומצריים על הסיוע של מדינות ערב, הסתמכו על תמיכת ברית המועצות, שסיפקה להם נשק בשנים שבין המלחמות. ברית המועצות נאותה להעניק ייעוץ שוטף ואף הוכיחה כי היא נכונה לשילוח של חיל משלוח במידת הצורך שיתערב לטובת בנות בריתן.


לקראת המלחמה: רק בבוקר יום כיפור, יום שבת ה-6 באוקטובר, הגיעה ידיעה כי צפויה להיפתח מלחמה באותו ערב, בשתי החזיתות.


הגורמים למלחמה: הרצון למחוק את כישלון מלחמת ששת הימים-

בעקבות אי-הסכמתם לקיומה הלגיטימי של ישראל, מדינות-ערב ספגו תבוסה ואובדן שטח רב שפגע בכבוד מנהיגיהם, מכיוון שהם ניסו לשחוק את הצבא והכלכלה הישראליים באמצעות מלחמת ההתשה והניסיונות המדיניים לקבל שטחים. בגלל שניסיונות אלו לא צלחו, מנהיגי מדינות-ערב הגיעו למסקנה כי יש לכבוש מחדש שטחים במהלך מלחמה כוללת.


פיקוד הצבאות: רוב כוחו של צה"ל הורכב מחיילי המילואים. במלחמה עצמה אורגנו כוחות צה"ל ב- 6 אוגדות שריון- 3 מהן הוצבו בחצי האי סיני ו- 3 הוצבו ברמת הגולן.


חזיתות המלחמה: מלחמת יום הכיפורים התנהלה בחזית הצפונית ברמת הגולן, והדרומית בחצי האי סיני. מלבדם, התנהלה המלחמה גם בים ובאוויר.


הפתעה וקשיים לפני פרוץ המלחמה: הצבא והממשלה סמכו על האמצעים שיתנו מידע בזמן אמת על תוכן התקשורת המצרית, בהתרעה של 48 שעות לפני המלחמה, ולכן פריצת המלחמה באה כמעט כהפתעה מוחלטת, ללא כל רמז מקדים. ישראל פירשה לא נכונות את הידיעות והסימנים הרבים בשטח שהעידו על מלחמה מתקרבת. אופן העברת המידע המודיעיני למקבלי ההחלטות הייתה פגועה, וכן אופן קבלת ההחלטות על סמך המידע הפגום שהועבר. אגף המודיעין התעלם מיכולתו של צבא מצריים, וטען שבגזרה המצרית עומד להתרחש רק תרגיל צליחה, שכמוהו היו רבים בעבר.


ההערכות השגויות אומצו על ידי הדרג המדיני בראשות שר הביטחון, משה דיין, וראשית הממשלה, גולדה מאיר. המלך חוסיין נפגש עם גולדה מאיר מספר פעמים לפני המלחמה. הפגישה האחרונה התקיימה ב-25 בספטמבר 1973 בתל אביב, בה נכחו גם ראש ממשלת ירדן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מזכירתה של מאיר, ובכירי אגף המודיעין שצפו והקשיבו לשיחה. לפי ראש "המוסד" באותה עת, המלך חוסיין התריע בפגישות אלה מפני מלחמה קרובה. לפיכך התייעצה גולדה עם שר הביטחון שאמר שהדברים ידועים והרגיע אותה.


פריצת המלחמה: שעות לפני פרוץ המלחמה, הכריעה גולדה מאיר לגייס את המילואים לבקשתו של הרמטכ"ל דוד אלעזר, בניגוד לדעתו של משה דיין. עם זאת, היא סירבה להצעתו של הרמטכ"ל להנחית מכה מקדימה, מחשש שכך תמנע עזרה בינלאומית במהלך המלחמה. בשעות אלה, דרש שר החוץ האמריקאי מישראל לא להנחית מכה מקדימה, וקיבל אישור על כך מגולדה.


מלחמת יום הכיפורים: ב-12 באוקטובר התקשה צה"ל להתמודד עם הדיפת הערבים אל מעבר לקווי ההפסקה באש ואף על פי שהסורים כבר נדחקו אל מעבר לגבול עם ירדן, המצרים עוד נשארו בגדה המזרחית של תעלת-סואץ ועדיין, גרמו לאבידות גדולות לצה"ל בציוד ובחיילים. גולדה קיבלה אז את המלצת הרמטכ"ל לחתור להפסקת אש, במצב צבאי של יתרון מצרי, וסיפרה על החלטתה למזכיר המדינה של ארה"ב הנרי קיסינג´ר. הוא לחץ על גולדה להסכים להפסקת אש מיידית כבר באותו היום, לאחר 6 ימי לחימה, והבטיח שמרגע הפסקת האש הנשק יסופק מידית. גולדה הסכימה, אך סאדאת דחה את ההצעה בטענה שמצריים מנצחת. בתגובה, וכדי שהצלחות ישראליות יביאו את סאדאת להסכים להפסקת אש, הורה נשיא ארה"ב ריצ´רד ניקסון אספקת נשק בכמויות גדולות, והפעלת רכבת אווירית לסיוע צבאי לישראל במסגרת מבצע ניקל גראס.


תוצאות המלחמה: בסוף המלחמה בדרום התבסס צה"ל באדמת מצרים, ובצפון אחז צה"ל בשטח שכבש מידי הסורים, והביא את דמשק לטווח תותחי צה"ל. עם זאת, ארצות הברית מנעה מישראל לקצור את פירות הניצחון בחזית המצרית, ובכך מנעה מישראל ניצחון מזהיר וממצרים תבוסה מחפירה‏‏.



בהצלחה!!



כל מה שצריך לדעת לקראת התיכון ( מדוייק ב-98% ) (נושא:שאלה כללית)

שלום לכולם.

הרבה מאוד ילדים מכיתתי שנכנסים לאתר הזה לא יודעים דברים על התיכון. או מספר דברים הקשורים לתיכון. לכן, ביססתי כאן מספר דברים שרובכם צריכים לדעת לקראת המעבר לתיכון. ( יש לציין שסיכום/מאמר זה לא מדוייק ב-100% ).


תנאי קבלת התלמידים לבתי הספר:

1. חובה להציג תעודות של מחצית ב´ של כיתה ח´ ומחצית א´ של כיתה ט´.

2. חייב להיות לכם ממוצע 58 ( או יותר ) משוקלל ( הכל ביחד ) של המקצועות: עברית,  ספרות, תנ"ך, הסטוריה, אזרחות, ביולוגיה, פיזיקה, אנגלית, מתמטיקה, ערבית/ פני המזרח.

3. ציון א/ב בהתנהגות- צוות התיכון בודקים דבר ראשון את ההתנהגות שלכם.

4. חישוב הממוצע ישוקלל בסדר הזה: להקבצות א´ ישאירו את כל הציון. להקבצות ב´ יורידו 25% מהציון שקיבלו. להקבצות ג´ יורידו 40% מהציון שקיבלו.


בחירת מגמות:

1. בחירת המגמות מתבצעת במספר בחירות: הבחירה שלכם, של המורים והמחנכ/ת שלכם והנהלת התיכון.

2. חשוב שתבינו שבחירת המגמה צריכה להיות מותאמת לציונים שיש לכם. אתם לא יכולים ללכת לביו- רפואה אם יש לכם 60 במתמטיקה/אנגלית.


הכנה נפשית ופיזית לתיכון:

 רוב הבנות יחשבו שזה משהו שקשור לספורט. אבל זה לא מדוייק.

לקראת התיכון תצטרכו יותר הכנות, וזה במובן של זמן פנוי, כיוון שבתיכון יש המון עבודות להגשה והמון שיעורי בית ורצוי שתפנו מזמנכם לעשיית שיעורי בית אלה.

תרנו לעצמכם יומן שיסדר לכם את הימים העמוסים שלכם בצורה שאתם תבחרו לנכון.


כמה טיפים ממני:

1. תקנו יומן. ( ההסבר רשום למעלה )

2. תצטיידו בכלי הכתיבה והעפרונות והמחקים כמה ימים לפני תחילת הלימודים. שלא יקרה מצב שתבקשו ממישהו באמצע שיעור ותקבלו הפרעה.

3. לכו לישון בשעות סבירות, לדוגמה: אם יש לכם יום עמוס, לכו לישון ב21:30 או ב- 22:00. בכללי רצוי ללכת לישון ב10. ( כך אני נוהגת לעשות ).


ובכן, זה הכל. אם שחכתי משהו, אתם תמיד מוזמנים לכתוב סיכום משלכם ולהוסיף פרטים נוספים. שיהיה לכם שבוע טוב!




תקורה ויעילות (נושא:מחשבים)

  שניים מהמושגים החשובים ביותר במדעי המחשב בפרט, ובחיים בכלל.
    א. הגדרות:
        - תקורה: ההשקעה ההכרחית הנלווית לצורך פתרון בעיה נתונה. התקורה נמדדת בזמן (הזמן להגעה לפתרון), מרחב (מה צריך מבחינת מקום לצורך הגעה לפתרון) וכסף (מה העלות הכוללת, בהסתמך על ההשקעה בזמן ובמקום). בשורה התחתונה התקורה נמדדת ב"השקעה כספית".
        - יעילות: החלוקה הטובה ביותר של התקורה, כך שההשקעה בזמן, במקום ובכסף תהיה הקטנה ביותר, כל עוד לא נפגעת איכות הפתרון. בקיצור: כיצד לחלק את ההשקעה הכספית כך שנגיע לפתרון הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר.
    ב. דוגמאות:
        - הכנת שיעורי בית. בהנחה כי על איכות שיעורי הבית לא מתפשרים, התקורה יכולה להימדד בשאלה כגון "כמה שעות נשקיע בזה?", והיעילות יכולה להימדד בשאלה "על חשבון מה?". אם אין התנגשות עם מטלה אחרת (שעת השינה, סידורים, מטלות, ארוחת ערב, וכדומה), הרי שניתן להקצות את כל השעות הפנויות לשיעורי הבית. אך אם ישנן מגבלות - כיצד נבצע זאת בצורה היעילה ביותר? זו בדיוק ההבחנה בין "תקורה" ל"יעילות". התקורה נמדדת מול משאב ה"זמן", והיעילות מול "פתרון שיעורי הבית בצורה הטובה ביותר, כך שיישאר זמן נוסף למטלות האחרות".
        - הדלקת מזגן בחדר גדול. החדר כבר קיים, כך שאין צורך לבנות אותו. מבחינת השימוש במזגן, כל עוד נדרש להדליק אותו (עקב מזג אוויר שמצריך זאת), הרי אין הבדל מבחינת צריכת החשמל שנשלם במקרה "אף אחד לא היה בחדר", לעומת המקרה "החדר היה עמוס". התקורה היא "עלות החשמל", והיעילות היא "איך נשתמש בו על מנת להוזיל עלויות, כל עוד החדר בטמפרטורה הנכונה". במקרה זה אין לנו שליטה על זה, ולמעשה אנו נאלצים לשלם את המחיר המירבי, כאילו שהחדר היה עמוס. כלומר היעילות היא לא טובה למצבים מסוימים.
         - בניית חדר מחשבים בבית הספר. כאן יש להביא בחשבון את כל העלות הנדרשת (ככסף), כולל לאחר בניית החדר. יש להביא בחשבון כל איבזור נדרש (מיזוג, שולחנות, לוח, מקרן, מחשבים, וכדומה). התקורה היא התקציב כולו. היעילות היא אופן חלוקת המשאבים הקבועים (גודל החדר, עם חשיבה לעתיד. מיקום המזגנים, וגודלם. נקודות חשמל, שולחנות, מקרן, מחשב מורה, ועוד), והלא-קבועים (קניית מספר רב של מחשבים "בינוניים" לעומת קניית מספר מועט של מחשבים חזקים. מספר כיסאות המותאם למספר התלמידים ההתחלתי. ועוד). היעילות במקרה זה גם תימדד בזמן: מהו הזמן שלקח בפועל מרגע התחלת הבנייה ועד לרגע שניתן לקיים שיעור בחדר.
מקווה שעזרתי (:





רוצה לפתוח חשבון חדש ללא פייסבוק ? הירשם בחינם

או התחבר עם המשתמש הקיים שלך:
אימייל:


סיסמא:


 



© כל הזכויות שמורות ל-עיר הלימודים | תקנון האתר | תוכן פוגעני/מפר זכויות יוצרים ? לחץ לדיווח!