תלמידים
מחוברים

ביחרו תחום לימודים


חשבון ומתמטיקה



57
סיכומים



308
שאלות


אנגלית



27
סיכומים



97
שאלות


מחשבים



24
סיכומים



65
שאלות


תנ"ך



68
סיכומים



140
שאלות



ספרות



18
סיכומים



61
שאלות


לשון



24
סיכומים



58
שאלות


ערבית



7
סיכומים



58
שאלות


גיאוגרפיה



29
סיכומים



59
שאלות



כימיה



11
סיכומים



49
שאלות


פיזיקה



6
סיכומים



34
שאלות


אזרחות



11
סיכומים



29
שאלות


אומנות



13
סיכומים



55
שאלות



היסטוריה



49
סיכומים



102
שאלות

מדעים וביולוגיה



31
סיכומים



98
שאלות

פסיכולוגיה וסוציולוגיה



5
סיכומים



14
שאלות

נושאים אחרים



16
סיכומים



84
שאלות

התלמידים המצטיינים




על ידי מי התגלה הפחמן? מהם שימושיו לאדם? תכונות פיזקליות?
25
צפיות
0
תשובות
06/10/2017 11:18:34
בעיות תנועה
20
צפיות
0
תשובות
17/10/2017 19:45:24
חשיבותו של הפחמן לטבע ולאדם
33
צפיות
0
תשובות
21/10/2017 14:44:03
החוק השלישי של ניוטון - למה אינך יכול להרים את עצמך מהשיער?
418
צפיות
1
תשובות
31/03/2017 14:06:09
סיכום על הספר מסע אל העבר לעמוד 91
362
צפיות
0
תשובות
06/04/2017 18:28:01
מהן מוסדות השלטון ברומא ומהו התפקיד של כל אחד מהם?
468
צפיות
1
תשובות
19/03/2017 17:57:26
מה יכול לקרות לתא אם קרום הליזוזום ייתפרק והאנזימים שבו ישתחררו?
489
צפיות
1
תשובות
28/01/2017 20:18:40
שמואל פרק ב + שמואל פרק ג - שאלות
398
צפיות
0
תשובות
09/02/2017 18:16:13
איך כותבים סיכום ממזג
522
צפיות
2
תשובות
15/02/2017 21:25:14
ספר שופטים - ההיסטוריוסופיה וההיסטוריוגרפיה בספר + דוגמא
453
צפיות
0
תשובות
17/02/2017 21:41:55
מה התרחש התקופת הנאורות ובמהפכה האמריקנית ומה הקשר ביניהם?
444
צפיות
0
תשובות
17/02/2017 21:45:23
סכומם של שני מספרים חיוביים הוא 24. מה צריכים להיות שני המספרים כדי שמכפלתו של אחד מהם בריבועו של השני תהיה מקסימלית?
428
צפיות
1
תשובות
18/02/2017 16:36:27
משפט פיטגורס דחוף מאוד זקוקה לתשובה עוד היום בבקשה
408
צפיות
1
תשובות
18/02/2017 17:10:58
קן רובינסון - איך בתי הספר הורסים את היצירתיות? סיכום
291
צפיות
0
תשובות
21/02/2017 15:24:32
מקץ עשרים שנה - דומאות למוטיב, דמות עגולה ושטוחה והסבר לביטוי שוטר החרש
401
צפיות
1
תשובות
15/10/2016 09:04:30
למה משמשים המלחים בגופנו? מה הכמות הרצויה של מלחים בגוף? מה התהליכים שמתקיימים?
359
צפיות
0
תשובות
01/01/2017 23:27:56
חיבור וחיסור עם המרה ופריטה
418
צפיות
4
תשובות
03/01/2017 19:34:01
personal pronouns
451
צפיות
0
תשובות
09/01/2017 17:45:28
איך מחשבים קילומטר לשעה במטר לשנייה?
403
צפיות
2
תשובות
09/01/2017 21:23:56
כימיה – משפחות כימיות
424
צפיות
3
תשובות
13/01/2017 15:12:24
מהו תהליך ההתיוונות? מה היו מוסדות ההנהגה ביהודה? ועוד מספר שאלות בהיסטוריה
386
צפיות
0
תשובות
04/01/2017 17:18:50


התאמות של צמחים לקיום בתנאי יובש (נושא:מדעים וביולוגיה)


בתנאי יובש עשוי להיווצר מצב של מחסור במים,

שורשים מסועפים שמתפשטים לרוחב קרוב לפני הקרקע ומאפשרים לקלוט את מי הגשמים  מיד עם רדתם וכן שורשים מעמיקים שמגיעים אל מי התאום שנמצאים בשכבות העמוקות של הקרקע.

שורשים מסועפים שדמתפשטים לרוחב קרוב לפני הקרקע ומאפשרים לקלוט את מי הגשמים מיד עם רדתם של שורשים מעמיקים שמגיעים אל מי התאום שנמצאים בשכבות העמוקות של הקרקע.



תהליך התפיסה (נושא:פסיכולוגיה סוציולוגיה)

תהליך התפיסה:

המושג תפיסה הוא תהליך של הכרת העצמים והתרחשויות שסביבנו דרך החושים.
לדוגמה: לראות חפיסת שוקולד להריח אותה ולטעום שוקולד בלשון נקרא חישה
אתה חש את הטעם המתוק של השוקולד מזהה אותו כשוקולד מכיר את טעמו {זיהוי והיכר} 
ומגיב עליו {טעים אז לאכול שוב לא טעים אז להתרחק}-כל זה הוא תהליך של תפיסה 
ההתנסות שלך מתהליך התפיסה נקרא מתפס {אתה אוהב לאכול שוקולד}

תהליך התפיסה מתחלק לשלושה שלבים:
1.חישה
2.ארגון התפיסה
3.זיהוי והיכר העצמים.

חישה-תהליך שבעקבות גרייה של קולטני החישה {נוצר גירוי באחד החושים או האיברים}
נוצרים דחפים עצביים שמייצגים את האירועים בגוף או מחוץ לגוף
כלומר נוצר תהליך שמעביר מידע שמיצג אירוע שקורא-מה העין רואה או האוזן שומעת.

ארגון התפיסה-
{התהליך ביולוגי שיהיה מפורט יותר בביולוגיה}
השלב בוא נוצר ייצוג פנימי של העצם ומתפתח מתפס של הגירוי החיצוני כלומר המח מתחיל לעבד את המקרה
הוא נותן תיאור דינמי של הסביבה- לדוגמה כשאדם מחזיק פרח
העיניים נותנות תיאור לצבע לגודל ולצורה האף נותן תיאור לריח וכו״
ותהליכי המתפס כלומר ההבנה של מה האדם עושה בעזרת החושים ופעילות המח
אדם יכול לזהות את הפעולה לזהות את הריח של הפרח לזהות את הצבע הלבן ולהכיר את הפרח כנרקיס 

הזיהוי וההיכר- כפי שפירטתי בסעיף הקודם המתפס מקבל משמעות 
לדוגמה עצמים עגולים הוכים לשעונים לכדורים לתפוסים כל אחד לפי הזיהוי של הטעם הריח הצבע הצורה וכו״
וכך גם זהים אנשים שונים ברחוב ויכולים לתת שמות לחפצים השונים

בלתהליך הבסיסי הזה מצטרפים עוד תהליכים
לדוגמה הזיכרון לזכור שמות שונים של אנשים או לזכור מה טעים ומה לא ומה כואב וכו״
ואחר כך אדם מגבש ערכים תיאוריות דעות ואמונות שונות לגבי עצמים שונים.

עד כאן 


סיכום למגילת העצמאות לבגרות (נושא:אזרחות)

מגילת העצמאות – מסד למשטר במדינת ישראל

תוכן המגילה

את המגילה ניתן לחלק ל –3 חלקים עיקריים

חלק היסטורי (מנוסח בלשון עבר )

סקירה היסטורית של עם ישראל  המדגישה את:

–          הקשר של עם ישראל לארץ ישראל

–          הזכות ההיסטורית המשפטית המוסרית  והבינלאומית להקמת מדינה לעם היהודי

זכות היסטורית :  זכות העם היהודים לתקומה לאומית בארצו .. " בארץ ישראל קם העם היהודי"

זכות משפטית בינלאומית :  הצהרת בלפור, טופס המנדט  הכרזת האו"ם – כט´ בנובמבר 1947

זכות בסיסית דמוקרטית :  " זוהי זכותו הטבעית …"

זכות מוסרית :  "לא פסקו לתבוע את זכותם לחיי כבוד "  …" שארית הפליטה שניצלה מהטבח הנאצי…"

חלק הצהרתי (מנוסח בלשון הווה)

–  הצהרה על :

–          סיום המנדט

–          הקמת המדינה וקביעת שמה – מדינת ישראל

–          מוסדות שלטון זמניים למדינה : מועצת העם הזמנית = מוסד מדיני עליון (כנסת זמנית )

מנהלת העם הזמנית = מוסד ביצועי עליון ( ממשלה זמנית )

–          הבטחה לכינון חוקה

חלק זה בהכרזה מבטיח את רציפות השלטון (במעבר מיישוב מאורגן למדינה ריבונית ) ואת האופי הדמוקרטי של מוסדות השלטון של המדינה ומחויבותה לעקרונות המשטר הדמוקרטית

חלק מעשי (מנוסח בלשון עתיד )

קובע את  הערכים והעקרונות שינחו את המדינה:

–          יסודות החירות  הצדק והשלום

–           שוויון זכויות חברתי ופוליטי ללא הבדל דת גזע ומין

–          חופש דת מצפון לשון חינוך ותרבות

–          שמירה על המקומות הקדושים לכל הדתות

–          נאמנות לעקרונות מגילת האו"ם ושיתוף פעולה עם מוסדות האו"ם

–          קיבוץ גלויות

–          פיתוח הארץ לטובת כל תושביה

–          פניה לאו"ם- לתת יד בבניין מדינת העם היהודי ולקבל את מדינת ישראל למשפחת העמים

–          פנייה לערביי ישראל – לשמירה על השלום והשתתפות בבניין המדינה

–          פנייה למדינות ערב  – לשיתוף פעולה ועזרה הדדית   לערביי ישראל וליהודי התפוצות.

–          פנייה ליהודי התפוצות – לעלייה ובניין המדינה

חלק זה קובע את אופייה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, כמדינת האזרחים ( היהודים והערבים )

וכמדינת היהודים (שאינם אזרחי המדינה )

בסיום המגילה :  חתימות של נציגי היישוב וההסתדרות הציונית וכן אנשים שהיו חברים במפלגות היישוב.

היעדים / היסודות של מדינת ישראל על פי מגילת העצמאות :   מדינה יהודית

מדינה דמוקרטית

ביטויים מהמגילה  למדינה יהודית :

–          בארץ ישראל קם העם היהודי

–          הכרה  זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו …

–          שם המדינה – מדינת ישראל

–          אנו מכריזים הזאת על הקמת מדינה  יהודית בארץ ישראל

–          תהא פתוחה לעלייה וקיבוץ גלויות

– תהא מושתתת על עקרונות החרות הצדק  והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל

ביטויים – עקרונות וערכים מהמגילה  למדינת ישראל כמדינה דמוקרטית

התייחסות לעקרונות דמוקרטיים

( בהקשר לשלטון )התייחסות לערכים ועקרונות דמוקרטים

(בהקשר לפרט )

העיקרון

ציטוט מהמגילה הערך / העיקרון ציטוט מהמגילה

שלטון נבחר

"  ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה …"

שוויון

"תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת גזע ומין"חוקה הפרדת רשוייות השלטון "בהתאם לחוקה שתיקבע על ידי האסיפה המכוננת…"

חירות

"תבטיח חופש מצפון דת לשון חינוך ותרבות "הפרדת רשויות.."תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית ומוסד הביצוע שלה, מנהלת העם יהוו את הממשלה הזמנית …"

פלורליזם

..,תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה"

"תשמור על המקומות הקדושים לכל הדתות.."

מדינת ישראל על פי המגילה  היא מדינתם של:

  • היהודים החיים במדינה ————————————  אזרחי המדינה היהודים
  • המיעוטים החיים בארץ  ———————————–   אזרחי המדינה הלא יהודים
  • היהודים החיים בתפוצות ואינם אזרחי המדינה ————-העם היהודי

זכויות המובטחות לערביי ישראל על פי מגילת העצמאות

זכויות פרט

חופש מצפון

שוויון זכויות חברתי

אזרחות שווה ומלאה

שיתוף בבניין הארץ

זכויות כקבוצת מיעוט

חופש דת, לשון, תרבות וחינוך

שוויון זכויות מדיני (שוויון פוליטי)

שמירה על המקומות הקדושים

נציגות מתאימה במוסדות השלטון

אופייה  וחשיבותה של הכרזת העצמאות

– מסמך רשמי בעל אופי הצהרתי כללי בדומה להכרזות העצמאות של מדינות דמוקרטיות מערביות

–          מסמך הצהרתי היסטורי. מסמך רשמי ראשון של מדינת ישראל

–          ההכרזה מדגישה  את הלגיטימיות של העם היהודי על ארץ ישראל , והכרה בזכות זו על ידי גורמים בינלאומיים  ( האו"ם )

–          ההכרזה קובעת את שני היסודות למשטר במדינת ישראל :

מדינה יהודית ומדינת העם היהודי

מדינה דמוקרטית שערכי  השוויון והחירות לכל אזרחיה הם הערכים המרכזיים

–          ההכרזה כוללת הוראות מעשיות, המהוות שלב ראשון  בהקמת המדינה: קביעת שם המדינה, הקמת רשויות שלטון , קביעת מועד לבחירות ראשונות והבעת מחויבות לכינון חוקה.

מגילת העצמאות מהווה את חזון העם והאני מאמין של העם, כמדינה יהודית ודמוקרטית

מגילת העצמאות מהווה כרטיס ביקורשל המדינה לעולם, שבו היא מציגה את ריבונותה ומוסדותיה.

הערה:

יעדי המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית מרמזים על שניים ממוקדי המתח בחברה הישראלית




נשים משפיעות (נושא:תנ"ך)

הנשים המשפיעות והשפעתן –

יש הרבה נשים משפיעות, מהן כול הנשים השפיעו כשמעמדן היה נמוך ובאותה תקופה התייחסו אליהן כ"מוצר". לדוגמא חמש בנות צלופחד עמדו לאבד את נחלתן לאחר מותו של אביהן, מכיוון שלא היה להן אח זכר. הנשים האלה החליטו שמעמד האישה לא יחליט עליהן, והתעקשו לזכות בהכרה כיורשות לאדמה. האחיות העזו והעלו את הסוגיה בפני משה רבנו והן היו ללוחמות זכויות האישה הראשונות: "...איש כי ימות ובן אין לו, והעברתם את נחלתו לבתו". דוגמא שנייה 


חומרים (נושא:מדעים וביולוגיה)

 

הבחנה בין גוף לחומר-

 

גופים עשויים מחומרים שונים, בעלי מסה שונה, בעלי נפח שונה, ומצב צבירה שונה. לגופים יש צורות שונות. למשל- שולחן, כוס, אדם, סיר,  גופים יכולים להיות עשויים מחומרים שונים.

חומר הוא הדבר שבונה את הגופים. חומרים שונים זה מזה בתכונותיהם.

ניתן לשנות את צורתם של גופים ואז לא ניתן לעשות בהם את השימוש המקורי.

למשל שולחן שנשבר.

האם כאשר משתנה צורת הגוף משתנות תכונות החומר ממנו הוא עשוי? לא.כשהשולחן נשבר העץ ממנו הוא עשוי נשאר עם אותן תכונות.

תכונות החומר אינן מושפעות מצורת הגוף אותו הוא מרכיב, מנפחו או ממסתו. 

 

בני אדם משתמשים בחומרים לצורך הכנת מוצרים. כל גוף ( דומם או חי ) עשוי מחומר.

 

מה משותף לכל החומרים ?

1. לכל חומר יש נפח- כל חומר תופס מקום. מוצק, נוזל וגז תופסים מקום.

נפח= המקום שגוף תופס.

 

מדידת נפח-

 

נפח מוצקים :  מדידת נפח גופים הנדסיים

 

מדידה בעזרת סרגל וחישוב מתימטי לפי נוסחה.

 דוגמא:

 

נפח תיבה=  אורך x   רוחבx     גובה.

 

יחידות נפח: ליטר, מיליליטר(מ"ל),סמ"ק

 

סמ"ק  1000 = 1 ליטר.

 

 

  • כיצד נמדוד נפח גופים בעלי צורה הנדסית לא פשוטה?

 

לצורך זה נלמד כיצד מודדים נפח נוזלים-

 

לנוזל צורה כצורת הכלי בו הוא נמצא אך נפחו לא משתנה במעבר מכלי לכלי.נפח נוזל נמדד ע"י מזיגתו לכלי מכויל: כוס כימית, משורה, מזרק, פיפטה..לכל כלי מידת דיוק אחר.

ככל שהכלי צר וגבוה יותר כך המדידה מדויקת יותר. ניתן להבחין ביחידות נפח קטנות יותר.  

 

מדידת נפח של גוף שיש לו צורה הנדסית לא פשוטה-

 

כדי לחשב נפח של גוף בעל צורה לא מוגדרת מכניסים נפח מסוים של מים למשורה. מכניסים את הגוף בעל הנפח הלא ידוע למשורה,.מודדים נפח המים לאחר הכנסת הגוף. מחשבים את ההפרש בנפח הנוזל.

 

מכיוון שלגוף יש נפח, הוא דוחה נפח זהה של מים מעל פניו ולכן נפח הנוזל עולה.

ההפרש בנפח הנוזל  לפני הכנסת הגוף ואחרי הכנסתו= נפח הנוזל שנדחה ע"י הגוף = נפח הגוף

 

לדוגמא: נפח המים במשורה 50 סמ"ק. לאחר הכנסת הגוף למים נפח המים 75 סמ"ק. נפח הגוף יהיה 25 סמ"ק.

 

למדנו שלמוצקים ונוזלים יש נפח, וניתן למדוד אותו.

 

האם לגז יש נפח?

 

ניסוי: לוקחים בקבוק סגור בפקק שדרכו עובר משפך המכיל מים , לבקבוק פתח יציאה שסגור על ידי  אצבע. המים לא נכנסים לבקבוק. מדוע?

הבקבוק מכיל אוויר - גז . הגז בעל נפח – תופס מקום, לכן המים לא יכולים להיכנס.

כיצד נוכל להכניס אותם?

נפתח את הפתח הצדדי דרכו יכול האוויר לצאת.

התוצאה- מים שבמשפך נכנסים לבקבוק.

 

מסקנה-  לגז יש נפח.

 

אם נכניס כוס עם אוויר הפוכה לתוך קערת מים האם יכנסו המים? לא, כי האוויר לא יכול לצאת.

מה צריך לעשות כדי שיכנסו? להטות את הכוס הצידה- כך שהאוויר יוכל לצאת.

 

*האם ניתן להכניס לכוס מלאה מוצק עוד מוצק?

לא! לא ניתן לדחוס כמויות גדולות יותר של  מוצק לאותו נפח.

 

*האם ניתן להכניס עוד נוזל לכלי מלא נוזל?

לא! לא ניתן להכניס כמויות גדולות יותר של נוזל לאותו נפח .

 

*האם ניתן להכניס עוד גז לכלי מלא גז?

ניתן לדחוס כמויות שונות של גז באותו נפח של כלי. נפח הגז הוא כנפח הכלי שבו הוא נמצא.לכן נפח גז אינו משמש להערכת כמות גז ואנו נוהגים לקנות גז לפי מסתו!!

 

2. לכל חומר יש מסה.

 מסה= כמות החומר.

 

כיצד מודדים מסה?

 

מסה נמדדת במאזניים. מכיוון שכל מסה נמשכת לכדור הארץ, אם נשים מסות שוות על כפות המאזניים, הם יימשכו בכוח שווה, ולכן כפות המאזניים תהיינה מאוזנות.

אם כפות המאזניים לא מאוזנות משמע שהמסות לא שוות – ואז הכף שלמטה נמשכה יותר, המסה שבה גדולה יותר.

 

האם כמות החומר ב- 100 גרם ברזל שווה לכמות החומר ב- 100 גרם נוצות?

 

כן! כמות החומר – מסה, נמדדת ביחידות של גרם.  100 גרם = 100 גרם  ולא משנה איזה חומר.

מה שיהיה שונה זה הנפח ! 100 גרם נוצות יתפסו נפח גדול יותר מ- 100 גרם ברזל.  אבל כמות החומר תהיה שווה.

 

* כשאומרים בחיי יום יום משקל זו טעות וצריך לומר מסה.

 

משקל

מסה ומשקל הם מושגים דומים, אך קיים ביניהם הבדל. המילה מסה מתארת את כמות החומר בגוף, ואילו המילה משקל מתארת את כוח הכבידה* הפועל על הגוף. כוח זה תלוי במסת הגוף, והוא משתנה בהתאם לגרם השמים המושך אותו. לדוגמה, כוח הכבידה שמפעיל הירח על גופים קטן פי ‏6 בערך מכוח הכבידה של כדור–הארץ. 
מסיבה זו יהיה משקלו של גוף על פני הירח קטן פי ‏6 ממשקלו על פני כדור–הארץ, אך המסה שלו תישאר קבועה.

כלומר- המסה תשאר בכל מקום אותו הדבר אך המשקל משתנה בהתאם לכוח המשיכה במקום בו מבצעים את המדידה!

 

3. כל חומר מופיע במצב צבירה אחד או יותר. מצב צבירה של חומר הוא המצב שבו  ניתן לצבור (לאגור) את החומר. את רוב החומרים ניתן לצבור בשלושה מצבים שונים: מוצק, נוזל, גז.

 

חומרים שונים יכולים להיות במצבי צבירה שונים בטמפ´ החדר- (הגדרה- 20 מעלות צלסיוס).

 

  • ברזל , פלסטיק, נחושת - חומרים שנמצאים במצב צבירה מוצק בטמפ´ החדר.
  • מים, כוהל, שמן, אצטון- חומרים שנמצאים במצב צבירה נוזל בטמפ´ החדר.
  • חמצן, מימן, פחמן דו חמצני, - חומרים שנמצאים במצב צבירה גז בטמפ´ החדר.

 

* אפשר לשנות את מצב הצבירה של החומר על ידי חימום או קירור.

 

 

 

 

 

 

תיבת טקסט: המראה


 

  • המראה- מעבר ממוצק לגז ללא מעבר דרך נוזל.

 יוד גבישי עובר המראה, קרח יבש (  = פחמן דו חמצני) עובר המראה.

  • ריבוץ- מעבר מזג למוצק ללא מעבר דרך נוזל.
  • דוגמאות: כשאומרים על גלידה שהושארה בחוץ שהיא נמסה זו טעות, צריך לאמר שהיא הותכה-עברה ממצב צבירה מוצק לנוזל.
  •  אדים באמבטיה שהצטברו על המראה- עברו עיבוי- ממצב צבירה גז לנוזל.
  • שוקולד נוזלי שהכנסנו למקרר וחזר להיות מוצק עבר התמצקות או הקפאה.
  • כביסה רטובה תלויה בחוץ שהתייבשה עברה התאדות.

 

האם יש לגז מסה? כיצד מודדים מסה של גז?

 

גזים יכולים להתפשט ולכן מוחזקים במיכלים סגורים. למדנו שגז ממלא את נפח הכלי בו הוא נמצא, וניתן לדחוס בו כמויות שונות של גז.

האם כדאי לקנות גז לפי נפח הכלי ?

לא. כיוון שניתן להכניס באותו נפח  מסות שונות של גז. יכול להיות שבכלי הגדול יש מסה קטנה ובכלי הקטן דחסו מסה גדולה יותר של גז.

 

לכן אנו רוכשים גז על פי מסתו ולא על פי נפחו.

 

כיצד ניתן למדוד מסה של גז?

 

מודדים מסת כלי עם הגז ומסת כלי ללא גז לאחר מכן מפחיתים ממסת הכלי המלא בגז את מסת הכלי הריק וכך מגיעים לנפח הגז.

 

הרכב האויר ותכונות הגזים

 

חנקן- 78%

חמצן 21%

ארגון כ-1%

פחמן דו חמצני 0.04%

 

החנקן- גז עיקרי באויר, חסר צבע וריח, אינו מאפשר נשימה או בעירה.

החמצן- גז חסר צבע, חסר ריח, מעודד בערה, נחוץ לנשימתם של היצורים, נפלט בתהליך הפוטוסינטיזה ע"י צמחים במהלך שעות האור.

זיהוי – קיסם עומם נדלק בנוכחות חמצן.
פחמן דו חמצני- גז חסר צבע, חסר ריח, מדכא בערה, כבד מהאויר, נפלט בנשימת של כל היצורים, נפלט כתוצאה מבעירה של חומרים דליקים, נחוץ לתהליך הפוטוסינטיזה של הצמחים.

זיהוי – נר דולק כבה, מי סיד צלולים מעכירים, פנול אדום הופך לכתום צהוב.      

 

מימן- גז חסר צבע , חסר ריח, נפיץ,קל מהאוויר (שימש בעבר למילוי כדורים פורחים וספינות אויר ושימוש זה הופסק בגלל נפיצותו.

 

 






רוצה לפתוח חשבון חדש ללא פייסבוק ? הירשם בחינם

או התחבר עם המשתמש הקיים שלך:
אימייל:


סיסמא:


 



© כל הזכויות שמורות ל-עיר הלימודים | תקנון האתר | תוכן פוגעני/מפר זכויות יוצרים ? לחץ לדיווח!