תלמידים
מחוברים

ביחרו תחום לימודים


חשבון ומתמטיקה



56
סיכומים



308
שאלות


אנגלית



27
סיכומים



97
שאלות


מחשבים



23
סיכומים



65
שאלות


תנ"ך



64
סיכומים



140
שאלות



ספרות



18
סיכומים



62
שאלות


לשון



24
סיכומים



58
שאלות


ערבית



7
סיכומים



58
שאלות


גיאוגרפיה



29
סיכומים



60
שאלות



כימיה



11
סיכומים



48
שאלות


פיזיקה



5
סיכומים



33
שאלות


אזרחות



10
סיכומים



29
שאלות


אומנות



13
סיכומים



55
שאלות



היסטוריה



48
סיכומים



103
שאלות

מדעים וביולוגיה



28
סיכומים



98
שאלות

פסיכולוגיה וסוציולוגיה



4
סיכומים



14
שאלות

נושאים אחרים



16
סיכומים



84
שאלות

התלמידים המצטיינים






איך ממקמים שברים על ציר המספרים?
476
צפיות
11
תשובות
17/11/2015 15:20:45
עיגול המספרים
409
צפיות
16
תשובות
05/03/2016 22:14:03
לתרגם משפטים
343
צפיות
7
תשובות
20/12/2015 18:49:33
המורה שלי לאנגלית ביקשה ממני למצוא 10 זנים של חיות בהכחדה ולכתוב אותם באנגלית.
625
צפיות
13
תשובות
11/02/2016 15:20:56
שמות תואר+ adjective
353
צפיות
2
תשובות
10/04/2016 20:28:05
איך כותבים רפלקציה לעבודה?
4423
צפיות
8
תשובות
16/02/2016 21:57:30
עזרה על הלונדע
693
צפיות
10
תשובות
01/11/2015 16:45:02
מזה הצבה במשוואה?
310
צפיות
9
תשובות
03/02/2016 17:48:28
מה זה צבעי פנדה
367
צפיות
5
תשובות
04/01/2017 20:57:29
אלקטרונים ופרוטונים בגרעין
214
צפיות
2
תשובות
25/09/2016 17:48:02
יחידה אסטרונומית AU
476
צפיות
3
תשובות
19/11/2015 22:23:59
אי שוויונות
308
צפיות
6
תשובות
16/03/2016 20:35:40
מישהו יודע איך לשבר מספרים?
430
צפיות
8
תשובות
02/02/2016 19:01:30
איך אומרים בערבית , כן , לא , שחור , לבן , יופי , וטוב?
409
צפיות
6
תשובות
23/02/2016 16:41:54
הצפנת playfair
296
צפיות
1
תשובות
30/04/2016 16:09:52
סיכום על עיר
330
צפיות
5
תשובות
16/01/2016 15:19:39
כפל שברים
445
צפיות
5
תשובות
15/11/2015 18:24:43
צורת טקסט
555
צפיות
9
תשובות
01/12/2015 11:45:53
ליטרים
720
צפיות
13
תשובות
21/11/2015 20:03:43
תיכון במשולש.
426
צפיות
9
תשובות
21/11/2015 20:21:00
משוואות
285
צפיות
4
תשובות
18/02/2016 12:57:21


חלוקה ב-0 (נושא:מתמטיקה)

האם פעם נתקלתם בתרגיל: nX0?
(n שווה כל מספר שהוא) ובכן אם אתם חושבים שהתשובה היא אפס, הn עצמו או 1, אז תדעו שטעיתם.
אי אפשר לחלק באפס!
בשביל הדגמה חיה, נסו במחשבון מהמחשב או מהטלפון שלכם לחלק מספר כלשהו ב0. רוב הסיכויים שיהיה כתוב: שגיאה, לא ניתן לחלק באפס, או משהו כזה.
למה?
טוב, תנסו לחשוב מהו בעצם חילוק.
בוא ניקח לדוגמה את התרגיל 45:9.
זאת אומרת שנגיד ויש לי 45 סוכריות, וחילקתי ל9 ילדים, כל ילד קיבל ___. במקרה הזה 5.
ועכשיו, ניקח את התרגיל 45:0.
נגיד ויש לי 45 סוכריות, וחילקתי ל0 ילדים, כמה כל ילד יקבל?כמה כל ילד יקבל אם אין ילדים?
לכן הגדירו את הפעולה הזאת כ-"לא חוקית".
אף תשובה כמו 0 או 45 לא תיתן מענה לתרגיל הזה.


אלכסנדר הגדולאלכסנדר מוקדון (נושא:היסטוריה)

לאחר מותו של פיליפוס עלה לשלטון בנו- אלכסנדר מוקדון, שהחל במסע כיבושים גדול. במשך 13 שנה הצליח אלכסנדר להפוך את יוון לאימפריה. בזכות מסע הכיבושים הגדול ובהקמת האימפריה החדשה כונה אלכסנדר "אלכסנדר הגדול".

לאחר מותו של אלכסנדר, האימפריה התחלקה לשלוש חלקים ושניים מהם מרכזיים:

1.      ממלכת בית סלווקוס- מרכזה בסוריה.

היהודים הורשו להמשיך ולקיים את מוסדות השלטון שלהם, לקיים את מנהגיהם ולשמור על דתם . ירושלים נפגעה בזמן המלחמה נגד התלמים , והמלך נתן ליהודים פטור מתשלום מסים לתקופה מסוימת , כדי שיוכלו לשקם את העיר .

2.      ממלכת בית תלמי- מרכזה במצרים.

התלמים העניקו ליהודים בארץ ישראל אוטונומיה (שלטון עצמי, הם יכלו לנהל את חייהם בלי התערבות מבחוץ, הם יכלו לקיים את מנהגיהם ולשמור על דתם).

3.      ממלכה שלישית, קטנה יותר, כללה את יוון ואת מקדוניה.

וכך התנפץ חלומו של אלכסנדר הגדול להקים ממלכה גדולה ומאוחדת מיוון במערב ועד הודו במזרח. 



שמואל א פרק ה וגם ח (נושא:תנ"ך)

בפרק ה שמואל מבקש מבניו שימלכו ואחר כך הם עושים מעשים רעים ומשחדים אנשים ואחר כך זקני ישראל מיתאספים ודורשים שיביאו להם מלך חדש כי חפני ופינחס לא עשו את עבודתם טוב לאחר מכן שמואל מיתפלל לה שיעזור לו ובפרק ח הפלישתים גובים את ארון ה ואחר כך הארון נופל על איזה מישהו והוא נופל ארצה ומת לאחר מכן הפלישתים מחזירים את ארון ה למקומו.


קרינת השמש והאטמוספרה-סיכום (נושא:גיאוגרפיה)


קרינת השמש וטמפרטורות


לשמש יש השפעה רבה על קיום החיים על פני כדור הארץ, על התפתחות האקלים ועל היווצרותן של תופעות מזג-האוויר השונות הקיימות שכולנו מכירים. בסיכום זה נסביר כיצד מתחלקת קרינת השמש באופן לא שווה על פני כדור הארץ ויוצרת עקב כך אזורים בעלי טמפרטורות שונות. על התופעות שיוצרת קרינת האור המגיעה לכדור-הארץ. נסביר על אפקט החממה שקיומו הכרחי לשמירה על טמפרטורה נוחה על פני כדור-הארץ.



קרינת השמש


השמש היא גוף שמימי הנמצא במרכז מערכת השמש שלנו(שביל החלב). בתוך השמש מתרחשים תהליכים תרמו גרעיניים שבמהלכם נפלטת קרינה. הקרינה הנפלטת מן השמש בגלים בעלי אורכים שונים. גלי הקרינה נפלטים מפני השמש במהירות האור (שהיא בקירוב 300,000 ק"מ בשנייה).

מ-100% קרינת השמש ,כ-45% מקרינת השמש פוגע בשכבת האטמוספרה וחודרת לכדור הארץ. חלק זה מורכב מ-25% מקרינת השמש הפוגעת באטמוספרה ומוחזרת ממנה לחלל, ומ-20% מקרינת השמש שנבלעת באטמוספרה (וגורם להתחממותה).



פגיעת קרינת השמש בכדה"א


קרינת השמש כוללת, קרינה באורכי הגל שונים.האור המגיע לכדור-הארץ מורכב מכל צבעי הקשת גם יחד. כאשר מעבירים את אור השמש דרך מנסרה מתפצלת אור השמש למרכיביה השונים. כך מתקבלים מאור השמש קשת של צבעים וקשת נוצרת.

טיפות הגשם יוצרות מסך המהווה מנסרה טבעית המפצלת את אור השמש למרכיביו. כך מתקבלת תמונה מרהיבה של קשת צבעונית בשלל צבעים.




מצע של שושנים/אד וולס (נושא:ספרות)

הסיפור "מצע של שושנים" הוא סיפור פואנטה. פואנטה היא נקודה בסיפור שבה משתנה תפיסת הקורא לגבי העלילה, הדמויות או המסר. בדרך כלל הפואנטה תבוא בסוף הסיפור ותפתיע אותנו.

במרכז הסיפור "מצע של שושנים" נמצאת טעות בשיפוט אשר נגרמת משילוב של מספר גורמים:

©      גורמים סביבתיים- חושך, מזג אוויר סוער, מצבו הרגשי של הרופא, הרופא עצבני.

©      הבדלי תרבות וסגנון אישי- טד אוונס מתאפיין בסיפור כאדם אישי, משוחרר, פתוח, ההתנהגות שלו מרגיזה את ד"ר בנסון. כאשר טד אוונס מבקש סיגריה ועוד אחת הוא מכניס את ידו לתוך כיסו של ד"ר בנסון ובכך חודר למרחבו האישי.
(צריך לזכור שמדובר בשני אנשים זרים אחד לשני).

ד"ר בנסון מגיב בכעס.
ד"ר בנסון מתואר בסיפור כאדם רשמי יותר וכנראה שדפוסי ההתנהגות שלו שונים. דבר זה מייצר מתח סמוי בין השניים.

©      התרשמות סטיריוטיפיאית-  טד אוונס הולך באמצע הלילה כשאר הוא שואל אותו לאן הוא הולך הוא עונה "הכי רחוק שאפשר" ממה הוא בורח? המראה של טד אוונס- רזה, עיניים קטנות, צלקת, פני חתול. הסטראוטיפ הוא אדם מפוקפק, פושע נמלט.

דברים אלה גורמים לד"ר בנסון להיות בטוח  שהוא גנב את שעונו. לטד אוונס הייתה אפשרות לגנוב את שעונו כאשר הכניס את ידו לכיס של ד"ר בנסון אך השעון מעולם לא היה שם. עוד גורם היה מצבו הנפשי של ד"ר בנסון שהיה לחוץ מאוד.

הפואנטה בסיפור היה הרגע שבו טד אוונס הופך מפושע לגיבור וד"ר בנסון מאדם תמים ששדדו אותו למישהו שאיים באקדח על מישהו חף מפשע.

המספר בסיפור הוא מספא יודע כל. בסיפור אנו רואים את זווית הראיה של ד"ר בנסון, מה שהוא לא יודע גם אנחנו לא יודעים ומה שהוא מגלה גם אנחנו מגלים. 






רוצה לפתוח חשבון חדש ללא פייסבוק ? הירשם בחינם

או התחבר עם המשתמש הקיים שלך:
אימייל:


סיסמא:


 



© כל הזכויות שמורות ל-עיר הלימודים | תקנון האתר | תוכן פוגעני/מפר זכויות יוצרים ? לחץ לדיווח!